بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

(¯`•¸•´¯)U Follow Me(¯`•¸•´¯)

Monday, May 10, 2010

# sUrAt DaRi WaNiTa #

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih
pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih
berlian sedangkan aku hanya hanyalah sebutir pasir
yang wujud di mana-mana. Tetapi, aku juga punyai
keinginan seperti gadis lain dilamar lelaki yang bakal
dinobat sebagi ahli syurga, memimpinku ke arah tuju
yang satu.

Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf a.s.
yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku
terpikat. Andainya kaulah jodohku yang tertulis di luh
mahfuz, Allah pasti akan mencampakkan rasa kasih di
dalam hatiku, jua hatimu, kali pertama kita
berpandangan. Itu janji Allah. Akan tetapi selagi kita
tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan
kau zahirkan perasaan itu kepadaku, kerana kau masih
tidak mempunyai hak untuk membuat begitu. Juga jangan
kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara'. Aku
takut perlakuan itu akan memberi impak yang tidak baik
dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu yang menjadi harta buatku
sekiranya harta itu membuatkan aku dan kau lupa
tanggungjawabmu. Aku tidak akan sekali-kali bahagia
melihatmu begitu. Biarlah kita hidup di bawah jaminan
Allah sepenuhnya. Itu lebih bermakna bagiku.

pss:: Setuju sepenuhnya dengan puisi ini...Puisi ini mewakili hati ini....

No comments:

Another Templates


-Dani-