بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

(¯`•¸•´¯)U Follow Me(¯`•¸•´¯)

Sunday, March 18, 2012

Motivasi Santai #Cinta @FazleyYaakob


Cinta itu... Sering kali mengasyikkan namun ada kala ia membuat kita lalai...
Dengan itu, pastikan kita tidak terus asyik dan lalai dengan cinta.
Biarlah CINTA sentiasa di bawah kawalan kita bukan CINTA yang mengawal kita.

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..
Bila bibir tersenyum, hati berbunga yea:D

Pelik dan hairan.. Assignment yang banyak tapi masih ada mood utk update blog ni..Hahaha..Hebat!!
Tak pelah abaikan je..Lepasni CONFIRM tak rajin update.. Alhamdulilah, minggu ni apa yang dicari selama ini telah kutemui jua :D Buku motivasi santai oleh Fazley Yaakob.. Masih belum habis memahami setiap apa yang disampaikan tp dah habis baca..Hehe.. So sape2 nak baca buku ni cepat2 lah cari sebelum kehabisan stok >>❤

Saturday, March 17, 2012

Piano Ku


Assalamualaikum..Salam Sejahtera..
Bila bibir tersenyum, hati berbunga yea:D

Kali ni berbeza dari kala dulu.. Apa yg bezanya?? Ow, tiba2 jari jemari ni ingin menari riang pula.. Macam mana nak bg jari jemari ni peluang utk menari yea.. Hehe.. Ada caranya.. Tapi sebelum tu, rasa sedikit bahagia bila si adik kecil (wlupun dh form 1) dapat sertai pancaragam.. Macam aku bermimpi di siang hari pula.. Kakak tak dapat masuk, adik dapat pun okay jugak..Hehe..

Tapi ada satu lagi perkara yang memang nak sangat belajar.. Iaitu bagi jari jemari menari di PIANO sambil memainkan muzik2 ROMANTIK.. Hehehe.. Tapi siapa gerangan yang nak ajar aku ni.. Masih menunggu lagi~ Hehe

Okaylah, layan Konsert Permata Seni kt atas tu.. Sweet sangat budak2 ni..



Wednesday, March 14, 2012

Kami the movie..Hehe

video

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..
Bila bibir tersenyum, hati berbunga yea:D

Pada Sabtu lepas 10 Mac.. Alhamdulilah, program terbaikk telah berlaku.. Sebanyak 2 buah kereta dari TM dan sebuah kereta dari Kajang (Mak Mok) dan sebuah kereta dari mane tah (Amir) bergerak menuju Hulu Langat. Objektif utama(mengikut keutamaan):-

1. Membantu mangsa banjir mengemas rumah.
2. Membeli buah di tepi jalan sementara lampu merah.
3. Pergi Mydin utk borong apa yang patut.
4. Utk belajar cara menggunakan SMART TAK aka SMART TAG.

Ok, tula beberapa objektif yang aku rasa tercapai semasa program ni berlangsung. Tidak ketinggalan juga asam garam pengalaman yang bercampur menjadi satu kenangan terindah buat aku, Nina, Ros, Mas, Lia, K Shy dan Cik Najidah.

Aku gembira dan condifent bila ada kawan2 yg cukup CONFIDENT utk aku buat keje yang memang memerlukan confident yang TINGGI. Hahaha.. Kalau tak, tak merasa buah potong kt tepi jalan tu.

Ye, walaupun jarang2 berada di HIGHWAY tapi aku masih kenal tol dan SMART TAG. Haha.. Perjalanan yg banyak mengajar sesuatu:-

1. Penggunaan SMART TAK yg betul yea.. Jangan mintak undurkan jarak lagi pasni..
2. Tiada kutipan tol dikenakan walaupun berada dlm kawasan tol.

Okay lah, layan lah video kat atas tu. Kenangan terindah :D I like!!!

Monday, March 5, 2012

10 Cara Memenangi Hati Ibu Mertua :

1. Sebaik sahaja anda sah sebagai tunangannya, mulakan berkenal kenalan dengan keluarga mertua. Andai tinggal berjauhan, hubungilah mereka melalui telefon sekadar untuk bertanya khabar. Jika duduk berhampiran, cuba sesekali luangkan waktu berkunjung ke rumahnya.

2. Ketika berkunjung, bawalah buah tangan bersama. Sekurang-kurangnya dengan membawa kuih ataupun buah-buahan. Tetapi lebih elok jika anda membawa sesuatu yang boleh dibuat cenderahati. Misalnya dengan memberikan sepasang kain sebagai tanda kenangan.

3. Kenali sikap sebenar mertua anda. Tanya kepada pasangan anda, apa yang disukai dan dibenci oleh mertua. Jika anda tahu apa yang disukai dan dibenci, secara tidak langsung ini boleh memberikan persediaan ketika sudah menjadi ahli keluarganya kelak.

4. Setelah berkahwin, jangan sesekali anda memarahi anaknya dihadapan mereka. Keadaan ini memberikan gambaran sebenar sikap anda terhadap anak mereka. Situasi ini mungkin akan menimbulkan kebencian dihati mertua.

5. Setiap kali bertandang, cuba mengambil hatinya dengan bercerita tentang pengalaman lucu yang boleh menghiburkan hatinya. Jangan lupa bercerita dengan sepenuh perhatian agar dia tidak rasa jemu. Ingat, jangan pula anda bercerita sesuatu yang dianggap bodoh dan boleh memalukan diri sendiri.

6. Berkongsi minat dengannya. Kalau dia gemar bercucuk tanam, anda juga harus belajar bercucuk tanam. Kalau dia gemar memasak, tidak salah anda cuba belajar memasak daripadanya. Tunjukkan yang diri anda betul-betul berminat dengan apa yang disukai. Bagaimanapun anda dinasihatkan jangan belajar sambil lewa kerana mungkin dia beranggapan anda tidak serius.

7. Apabila tiba hari-hari penting seperti ketibaan Hari Ibu, Ulang Tahun Perkahwinan, Hari Bapa dan Hari Lahir, jangan lupa menelefon mengucapkan sesuatu. Lebih baik jika anda berkunjung ke rumahnya dengan membawa hadiah. Atau anda juga boleh membuat kejutan dengan mengadakan majlis untuk mereka.

8. Paling penting, jaga pertuturan anda. Jika sebelum ini anda seorang yang ‘mulut lepas’, anda dinasihatkan agar menjaga pertuturan anda. Kata orang, kerana mulut, badan binasa. Jadi berhati-hati ketika menuturkan sesuatu di hadapan mereka. Jangan sampai menyinggung perasaan keluarga mertua.

9. Setelah selesai majlis kenduri, pastikan anda ringan tulang membantu mengemaskan apa yang patut. Terutamanya jika kenduri dilakukan dengan memasak sendiri. Pasti banyak barang yang patut dibasuh seperti periuk,kuali, gelas atau pinggan mangkuk. Walaupun anda keletihan, tetapi cuba sibukkan diri dengan menolong apa yang patut. Tetapi jika majlis dilakukan secara katering, cubalah mengemas apa yang patut di dalam atau luar rumah.

10. Akhir sekali, cuba mengasihani keluarga mertua seperti anda menyayangi keluarga sendiri. Anggaplah mereka sebahagian daripada darah daging sendiri supaya hubungan akan bertambah mesra dan berkekalan hingga ke akhir hayat.Walaupun jika ditakdirkan anda tiada jodoh dengan anak mereka, pastikan anda sentiasa menghubungi sekadar bertanya khabar.
angan jadi anak menantu yang derhaka kepada kedua-dua belah mertua..hormati mereka dan sayangi mereka..
http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif

Another Templates


-Dani-