بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

(¯`•¸•´¯)U Follow Me(¯`•¸•´¯)

Tuesday, November 13, 2012

Cikgu Oh Guru

Assalamualaikum..Salam Sejahtera..
Bila bibir tersenyum, hati berbunga yea :D

Bila memori lama dikenang, pasti mencuit segenap jiwa. Cikgu oh guru entri yang biasa2 saja. Musim2 periksa ni mula la teringat jasa2 cikgu dulu. Tapi apa yang paling best, masa tingkatan 3 belajar subjek geografi dengan Cikgu Azizah. Apa yang pasti cikgu tu memang suka cubit pelajar, lebih2 lagi aku la yang selalu jadi mangsa gigitan jari cikgu. Mana taknya, bila cikgu suruh buat homework tak penah nak complete, bila lukis peta dah tak nampak macam peta, so memang dapat la cubitan sayang free2 je.  Tp pape pn sayang cikgu Azizah, jasamu ku kenang (=

Masih lagi di tingkatan3,tapi cerita bersangkutan hingga tingkatan 5. Subjek sejarah yang paling di minati sejak tingkatan 1 hingga 3 je sebab apa takat tu je sebab cikgu yang mengajar adalah cikgu yang paling aku minati, setiap kali waktu sejarah pasti semangat berkobar-kobar, buku teks, buku tulis, alat tulis mesti dah tersedia awal di atas meja sebelum cikgu datang. Dan mesti aku akan baca dulu sebelum cikgu tu ajar. Sangat suka bila CIKGU Khazami Hussin tu datang ke tempat aku dan membelek-belek buku, bertanya itu dan ini. Wah rasa dihargai dan disayangi gitu. Dan bila dapat tahu kelas Sejarah di releif oleh guru lain, perasaan masa tu punyalah punah. Ape2 pun sayang Cikgu Khazami, jasamu ku kenang (=

Bilamana masa berlalu, aku pun dah sampai tingkatan 4 Ar-Razi (4 Sains Tulen). Masa tu subjek killer ialah ADD MATH. Dah la aku ni pencinta MATH. Bila tengok add math punyalah adventure boleh jadi down. Ujian bulan 1 dan 2 confirm dapat 30 ke bawah. Tapi timbul satu semangat bila tengok kawan aku yang kelas lain punyalah hebat buat jalan kira, aku apa lagi jadi jeles lah. Nak tak nak, aku terus berdamping dengan CIKGU Alimah Husin. Ya ALLAH, rupanya sangatlah senang ADD MATH tu. Alhamdulillah, Cikgu Alimah telah banyak beri semangat. Sayang cikgu, jasamu ku kenang (=

SAYA SAYANG CIKGU KERANA ALLAH
MOGA ILMU YANG CIKGU BERI DI BERKATI
DAN SEMOGA SAYA JUGA MENJADI CIKGU YANG TERBAIKK ^__^

No comments:

Another Templates


-Dani-