بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

(¯`•¸•´¯)U Follow Me(¯`•¸•´¯)

Sunday, May 20, 2012

Apakah erti seorang isteri?

Saya tidak tahu kenapa saya berasa sangat dingin dengan sikap isteri saya sejak kebelakangan ini. Apa saja yang dia lakukan sering kurang di mata saya. Saya selalu memarahinya, namun isteri hanya mendiamkan diri. Dia segera memohon maaf dengan saya. Sejak kebelakangan ini, saya selalu saja mengelak dan kurang menunjukkan kasih sayang terhadap isteri. Entah kenapa, saya berasa tawar hati padanya. Bagaimana saya ingin menghargai dia?

-Khairi, Kuantan


Jawapan Cinta:

Saudari Khairi, sebenarnya tiada apa yang berlaku. Hanya perasaan saudara yang tidak menentu sebenarnya. Mungkin saudara stress dan mempunyai masalah. Nasihat pakar cinta, layanlah isteri saudara sebaiknya. Susah untuk berjumpa dengan perempuan seperti isteri saudara, penuh kesopanan dan kesusilaan dalam melayan karenah suami. Disini PakarCinta kongsikan bait kata indah untuk tatapan saudara Khairi. Semoga hati saudara tersentuh dan mengetahui erti seorang wanita bergelar isteri.



Aku seorang isteri…

Kepada seorang insan bergelar suami..

Kepada suami bagaikan sang puteri..

Menjadikan rumahtangga sebagai penyeri…



Aku seorang isteri…

Kepada sang suami sentiasa berbakti…

Untuk meraihkan pahala ilahi..

Sebagai balasan khidmat diberi..



Aku seorang isteri…

Memberi bahagia kepada suami…

Dalam tutur kata dan juga gerak geri..




Aku seorang isteri…

Sebagai insan untuk dirindu..

Oleh insan yang bergelar sang suami…



Aku seorang isteri…

Segala tindakan akan dipuji…

Oleh manusia disetiap negeri..

Jika ia mengikut kehendak ilahi…



Aku seorang isteri…

Menjadi benteng kejayaan suami…

Untuk melangkah kehidupan hakiki…



Aku seorang isteri…

Kehendak suami sentiasa dituruti..

Untuk menjadi isteri yang disayangi…



Aku seorang isteri..

Bersusah payah dimalam hari..

Memastikan rumah sentiasa diawasi..



Aku seorang isteri…

Kepada si suami yang berbakti…

Untuk melahirkan anak-anak sejati…



Aku seorang isteri..

Tidak kuat tidak berani..

Untuk melawan kehendak suami..

Kerana ia perintah ilahi..untuk sentiasa aku turuti..




Aku seorang isteri…

Sentiasa menanam azam dihati..

Untuk menjadi seorang yang tabah berdiri..

Dibelakang suami sebagai penyeri…

Untuk keharmonian sentiasa dicari…



Aku seorang isteri..

Hidup dan matiku untuk berbakti..

Kepada ia seorang suami…

Pasti ku lawan gagah berani..

Sekira musuh datang mencari….



Aku seorang isteri..

Sakit bersalin tidak terperi..

Hanya ku pendam di dalam hati..

Demi kebahagian untuk si suami..

Tonggak rumah tangga menjadi seri…



Aku seorang isteri…

Hasrat dihati menjadi puteri..hanya suami bertapak dihati…

Segala onak dan juga duri..pasti ku redah untuk berdiri….



Aku seorang isteri…

Sentiasa berkobar di dalam hati…

Untuk menjadi isteri mithali…..



Sumber Asal : Abdul Hadi Bin Harun

No comments:

Another Templates


-Dani-